Da li znate šta piše na deklaracijama kozmetičkih proizvoda? 

Poznato je da svaki, pa i kozmetički proizvod mora imati precizan sastav na ambalaži – deklaraciju.

Deklaracije na kozmetičkim proizvodima uglavnom stavljaju u prvi plan efekte proizvoda, a druge, pomoćne sastojke prikazuju upotrebljavajući skraćenice ili složenice. Neke su čak netačno prevedene sa stranog jezika.

Jeftinih sastojaka u kozmetičkoj industriji se proizvođači teško odriču iz ekonomskih razloga, iako dugogodišnje izlaganje takvim kozmetičkim sastojcima može negativno da utiče na zdravlje jer ih koža apsorbuje. 

Zato smatramo da je važno da naši kupci znaju šta koriste i šta od naših proizvoda mogu da očekuju. A početak svega je razumevanje deklaracije, odnosno sastava kozmetičkog preparata. 

Danas se posebno mnogo reklamira prirodna kozmetika, a zapravo je jako malo toga zaista prirodno.

“Prirodno”, “Bez mirisa”, “Biljno”, “Alergijski testirano” ne mora biti i apsolutno bezbedno, obzirom da ni zakon ne definiše precizno značenje tih pojmova. Na primer, ako na pakovanju piše “prirodni proizvod” ovo ne mora da znači da uopšte ne sadrži sintetske sastojke.

Oznaka “organski” ili “bio” takođe još nije u potpunosti zakonski regulisana na našem tržištu. Čak i kada se radi o proizvodima koji pripadaju poznatim brendovima, teško je za nekog ko nije stručnjak da razume da li su sastojci “samo” prirodni ili potiču iz organskog uzgoja. U tom pogledu jedino međunarodna organska sertifikacija pruža sigurnost.


Postoji jedno zlatno pravilo – sve ono što ne biste pojeli, ne treba staviti ni na kožu, kosu ili nokte. 

Ako deklaracija sadrži puno sastojaka obeleženih sa skraćenicama u vidu slova i brojeva, koje ne znate čemu služe, prihvatite sa oprezom!

Kako se čitaju deklaracije? Šta je INCI?

Spisak sastojaka, koji se naziva INCI, uvek počinje sa najzastupljenijim sastojcima. To znači da se prvo navode sastojci kojih procentualno ima najviše u proizvodu (u Logona proizvodima to su kvalitetna ulja), a što je više udaljen sastojak na spisku znači da ga ima količinski manje u proizvodu. 

Značajan deo prostora na pakovanju koristi se za kratak opis proizvoda u kome su navedeni osnovni aktivni sastojci na različitim jezicima (mnogi ne znaju da je, na primer, sastojak Butyrospermum Parki u stvari ši buter.)

Sertifikati kvaliteta

Natrue sertifikat i BDIH sertifikat su sertifikati za prirodnu kozmetiku. Oba garantuju da proizvod ne sadrži sintetske boje, mirise i konzervanse, sirovine poreklom iz petrohemije (vazelin, parafin) ili sastojke koji su tretirani zračenjem. Neke od karakteristika NATRUE sertifikata su jasno definisan nivoi prirodnih sastojaka. Na ovaj način se potrošačima garantuje visok kvaliteta koji je prirodnog sastava.

Na bočnim stranama pakovanja nalaze se i druge oznake kvaliteta: EcoControlkoji sertifikuje sirovine iz organskog uzgoja i divlje berbe. Ekološki kvalitet proizvoda (poput esencijalnog ulja) sertifikovan je u skladu sa ekološkim kvalitetom sirovina (na primer: EC, BIO) i proizvodnim procesom.

Znak Vegan označava da pri izradi proizvoda nije korišćen ni jedan sastojak životinjskog porekla.

Evropski broj artikla (European Article Number EAN) preimenovan u GTIN, odnosno Global Trade Item Number (Prve cifre barkoda ukazuju na to da je svaki Logona proizvod proizveden u Nemačkoj).

 

 

 

Rok trajanja nam govori koliko dugo se proizvod može čuvati pre otvaranja, a oznaka PAO znači koliko se proizvod može korisititi nakon otvaranja.

 

Oznaka  FCS tree  sa dodatnim “mix” označava da je kutija u koju je proizvod upakovan napravljena od drveta iz obnovljivog kontrolisanog izvora ili od recikliranog materijala.

Zašto LOGONA?

Nemački proizvođač kozmetike LOGONA daje na značaju ekološkoj proizvodnji, ekološkom pakovanju kao i da sam proizvod sadrži prirodne sastojke koje potvrđuje Sertifikatima koji sada postoje u Evropi: Natrue sertifikat, BDIH sertifikat, oznaku Vegan i Gluten free.

LOGONA kupac već na prvi pogled može da vidi da se radi o prirodnom kozmetičkom proizvodu visokog kvaliteta.

Birajte prirodno!

3 komentara na “DEKLARACIJE KOZMETIČKIH PROIZVODA

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *